Vad fan är felet lixom?!?

Ibland undrar jag vad som är felet.
Vissa personer har ju ett allvarligt fel i huvudet.
Om jag fick bestämma skulle jag slakta alla som plågar djur mm.
Hatar att se sådarna *djurplågeri* videos på tex youtube.
Men kan ändå inte låta bli.Varje gång blir jag lika arg och sitter och morrar för mig själv.
Men sådarna personer kommer ju alltid att finnas.
Finns kanske inte så mycket att göra åt det.Högre straff behövs verkligen.
Dagsböter.
Va fan är det för trams!

Nä men nu till något annat.Har ju som sagt fått mitt nya schema.
Vissa dagar blir 7.00-21.00 pass.Men vad gör det.
Hon som lägger ihop schemat frågar om jag vill jobba sådarna pass
*vilket jag inte behöver igentligen*.
Jag säger såklart ja.När jag väl är där på morgonen kan jag lika väl vara där hela kvällen också.
Mina arbetskamrater är super.Allihop av dom.På alla avdelningar.

Ha ha kommer ihåg när jag var 14 eller något sådant och skulle prao:a inom äldrevården.Jag var där en dag sen sket jag i det.Så sa jag till mig själv att detta ska jag aldrig i hela mitt liv syssla med.
Ha ha vilken flopp.Nu är det exakt det jag sysslar med och trivs skitbra.Skulle inte vilja byta.


Men dessa helger jag har jobbat nu.Känns som det skulle vara skönt att vara ledig en hel helg någon gång.Men som sagt när man väl är på jobbet så känns det som att det var lika bra att man jobbade annars hade man bara gjort INGET eller handlat upp hela lönen.hehe.

Ja i övermorgon fyller Casper år.Så då blir det att glida hem till mamma en sväng på en tårtbit.

Ikväll har jag stekt champinjoner,paprika,lök och morötter som jag ska ha med till jobbet imorgon.Sker inte så särskilt ofta att jag lagar en lunchbox bara för att ha med mig till jobbet.Men ikväll fivk jag ett såkallat ryck.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0