Ledig och solsting

Efter 5 nätter irad så är det ganska skönt att vara ledig några dagar.
Morgonpromenad avklarad.
Har hittat en bra väg att gå med puddingen.

Har även pratat med Ellan ett antal gånger.
Som sagt vi pratar oftast om samma saker men vad gör det=)
Så är det nog mellan vänner.haha

Funderar över om jag ska hänga med på After Work(en) med nya jobbet.
Skulle vara kul.
Vet ju inte om det är Ullared som gäller den dagen men annars ska jag fan ut med alla de nya puddingarna på Ekbackagården tror jag:)

Har nästan träffat all personal nu.
Alla verkar vara supersköna och lätta att ha att göra med.
Nätterna går bra.Har mest jobbat med Fröken S och Fröken H.
Fröken S jobbar jag väldigt bra med.Kanske kan bero på att  båda2 är yngre och har mer att prata om.
Fast när man jobbar natt så är det konstigt (jobbar ju 2 personal varje natt) att man alltid hittar ngot att prata om.Även om man är helt olika och inga gemensamma intressen så finns det alltid något att prata om.
När morgonen börjar komma och jag änner att snart är det dax att gå hem och sova så ser man detta varje morgon:



Helt underbart och man får sådan energi helt plötsligt!



Det känns så skönt att komma ut i solen på morgonen när man ska hem.Lyssna på musik i lurarna och kanske även sjunga med när ingen är i närheten.Ha ha.

Ja nu ska jag i vilket fall som helst börja städa lite.
Imorgon kommer den nya soffan.Fast armstöden kommer inte till affären förrens nästa vecka.Så nu får det bli en soffa utan armstöd ett tag.Vilket jag skiter i.Jag ligger i vilket fall som helst oftast ner i soffan och kollar på tv/film/serier.


Fick ett prev från Nässjö Kommun igår också ja.
Lönöversynen och min nya personliga löneförhöjning.
Är nööjd med den.
Vet att det är de som har jobbat massor med år och har lägre heltidslön än jag.
Vilket är ganska konstigt.Om jag är 45 år och endast har jobbat i Kommunen kanske man vill ha lite högre lön än de nyanställda får.
Ja ja man får ju iallafall en klocka/vas eller något sådant efter 25års trogen tjänst.haha.


Kollar igenon lite bilder från detta året.
Alla bilder på Nang är när hon sitter i soffan och alla på Emmelie är när hon sitter med hennes älskling(iphonen)haha.
Sedan är det ju 423524 st på min pudding och partybilder.
Fast de ser för hemska ut för att läggas ut här eller någon annan stans heller för den delen;)

Idag är det först Hem Till Gården.
Vilket är väldigt tråkigt just nu när en av mina favoriter har dött.
Men men livet går vidare.
haha

Sedan är det hembesök och granskning hos Emmelie.
Får la klappa kissarna också.De kan la få en klapp var haha.
Bara för att visa min vänliga gästsida haha.
Nä kissar är la bra men jag vill ALDRIG mera äga någon.

Nähä dax att ta tag i mitt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0