Bromsbett och överkörd katt!

Ja förra veckan låg jag i soffan  och vilade.Antar att jag somnade för efter en stund vaknade jag till och det kliade som fasiken på ryggen och sid*fläsket*haha.

Gick till hallen och kollade i speglen.
Stora vita fläckar mellan 5-7 st på ryggen och sidorna!
Det sved som fasiken och jag kunde inte komma på vad det var.Brukar ju som sagt inte bli myggbiten men efter en stund såg jag en mygga och då tänkte jag att -Ja det måste vara en mygga som har sugit lite-
Men efter en stund när StorDaniel och jag kollade på film så sa Danile helt plötsligt:
Kolla på den flugan den är ju as stor!
Så dödade jag den och så såg vi att det inte var en vanlig fluga utan en stor broms.
Det var det aset som hade bitit miig!




Händelse nr 2:

Jag och en tant satt och väntade på att bussen skulle komma i onsdags.
Så kom en volvo och så hörde man en jäkla duns.
Så såg man att det var en kisse som hade blivit överkörd på bakänden.
Kissen sprang iväg med bakben/bakdel släpandes i marken.Bilföraren stannade bilen och de gick in på den tomten kissen hade sprungit in i.
Men de hittade den inte.
Den ligger säkert död någonstan tror jag.Men de som letade efter den sa att katter lägger sig på ett säkert och torrt ställe och vilar upp sig tills de har läkt.Men det betvivlar jag.

Ja jag ogillar katter nuför tiden.Detta beror på att en viss Daniel har haft säkert 10 katter under den tiden vi har bott ihop och de har antingen  försvunnit eller blivit avlivade.Eller igentligen är det bara 1 som har blivit avlivad pga sjukdom.Men alla dessa jävla katter gör så jag har tröttnat på dom.
1 av katterna har jag gillat.Det var den från Marianne.En svart liten sak som var as het.hehe.
Den katten jag HATAR är den äckligt fula kattjävlen vi har nu.
En ful perserjävel som ger minnen till en viss person.Jag hatar persrar och ahr alltid gjort det.
De fäller päls man måste borsta dom mm.


Ullared=)
Ja fröker Elin och kanske med syster ska troligtvis bege oss till Ullared.Om exakt en månad:)
Men får se lite längre fram.Men vi har bokat datum och så.Om inget annat händer så sker detta då!!!
hehe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0