Jobb?!

Ringde nyss till *theboss*
Undrade lite om att ställa sig i kö till vissa arbetsplatser.Men då var man först tvunge att vara tillsvidare anställd.
SUCK!

Sedan frågade jag hur länge jag skulle kunna logga in på datorn och hon trodde augusti ut iallafall.Bra det ju då hinner jag se nästa månads lön=)

Ja sedan det där med L-dagar och V-dagar.
Hon trodde att jag låg högt upp på listan.Men det har jag gjort ett bra tag enligt henne så jag är lite osäker på hur det ligger till igentligen.
Får la vänta och se.
Sedan den 92%-iga schemaraden jag går på kanske ska bli en månads anställning.
Då är det inte säkert att jag får den heller då i och med att jag kanske inte har tillräckligt med dagar.

Jag tror fan bara det är komunen som är så seg när det gäller anställning.
Man har 5 år på sig att få 721 L-dagar.
L-dagar och V-dagar finns det.
V-dagar är tex när vikarieförmedlingen ringer till en och man jobbar extra via dom.
För varje gång får man 1 V-dag.

L-dagar får man av allt annat tror jag:S.
Alltså så som jag jobbar ju.
Sist jag kollade så hade jag mellan 500-600 L-dagar.
Jag har jobbat 4,5 år ca imon detta och att det ska ta sådan jävla tid förstår jag inte.
Har ju nästan jobbat 90-100% ett år i sträck nu.Det borde la ha gett massa dagar.?.

Ja jag vet inte.Orkar faktiskt inte bry mig om detta mera.
Men iallafall så är det som sagt då inte säkert att jag får fortsätta på de här 92% jag jobbar nu.
Vilket skulle vara väldigt surt om jag inte fick.

Nåja nog om detta tråkiga.
Nu är det dax för att fixa massa saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0