Måleri Målera

Skitskönt att de har börjat med tapetseringen nu.Äntligen!!!!
=)

Jaha idag iallafall ska jag till A-berg hem till mamma och co.
Sen imorgon ska jag jobba delat.7-10/14-21.
Kommer blir skitkul.Sedan på söndag är jag ledig än så länge.Jobbar måndag och onsdag närsta vecka.Fast Vikförmedlingen kommer säkert skicka ut fler sms om turer som de behöver.Väldigt bra det där med sms måste jag säga.Så behöver de inte hålla på att ringa.Även om de gör det iallafall ibland om de inte får tag på någon till en tur.Då skickar de först sms där det ex står-
Björklidens Ä-hem behöver hjälp den 7/1 14.00-21.00.Om du kan ta turen ring 0123456.Mvh Namn.

Så ringer man kanske inte då för att man inte kan ta turen.
Men då kan de ringa iallafal sen om de inte har fått tag på någon.
Ja ja tjattjat.haha.

Åhhh vill att sovrummet ska bli klart idag.Men betvivlar att det kommer bli det.De jobbar la oftast kortare turer på fredagar.Så nu ska han säkert gå hem vid 14 tiden skulle jag tro.


Snart kommer iallafall LillDaniel med cigg till mig.Hatar dessutom level ciggen.Corner är godare.Fast som sagt mitt märke är ju LooK.hehe.
Sådan jäkla skit håller hela landet på med.Försöker tvinga vårdpersonal att sluta röka typ.Blir skitirriterad på asen!!!Visst vissa kanske skiter i att gå på larm och röker istället.Men om man har något rätt i huvudet så kommer vårdtagarna först.Efter det får man ta sina begär.
Nää men nu ska man bara få röka på lunchrasten.Inte ens på frukostrasten.För den såkallade rasten räknas inte som rast.Man får inte heller dela upp sin lunchrast över hela dagen.Med tex 10minutare.Nä då man måste ta hela på en gång.
Så jäkla löjligt.Förstår inte vad de får ut av detta.Folk blir bara skitirriterade och trötta på asen som ska hålla på att leka mamma/pappa barn.I detta fallet är alla vårdare barnen.
Men snus då?!
Nä det har de inte sagt något om.Fan,jag blir skitirriterad bara jag tänker på det.

Och att man ska byta om när man röker.Till sina vardagliga kläder.Visst sjukhus har haft det ganska länge på det viset.Men när jag praktiserade på sjukhuset så  var det faktiskt jäkligt många som bara satte på sig deras jacka och bytte skor sedan gick de bara ut och rökte.
Det var ingen som brydde sig om det.
Jag menar man spritar ju av sig och tvättar händerna efter så man iallafall luktar lite mindre rök.

Nä nu ska jag sätta på mera kaffe inför LillDaniels ankomst.hehe


ADIOS!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0