10 saker jag älskar 10 saker jag hatar med vintern:

Älskar:
1:När man vaknar på morgonen och solen håller på att gå upp=)Så jävla fint!!!När solen går ner också.Särskilt på vintern.

2:Sådarna dagar då allt är helt underbart!Allt går som man tänkt sig och man mår superbra.

3:Vintern!Ja allt med vintern förutom när det börjar blaska.Kyla=varma mysiga kläder,mysiga hemmakvällar med ljus och film/serier,kyla,speciella soltillfällen(solen kommer ju inte fram så mycket  på vintern men när den väl gör det så är det skitfint),snöbollskrig,julmarknad,alla advents stjärnor i fönstrerna.

4:Julhandling.Julklappar,julmat ja allt sådant som man ska köpa till julen.

5:Julafton.Jag tror aldrig man växer ifårn det.Den speciella känslan med julen.Kalle anka,julklappar,mat,julkänslan helt enkelt.Fst jag kan ju hålla med om att det va mycket roligare när man var liten.Men nu ser man det på ett annat sett.Nu är det inte bara få få få som gäller det är roligt att ge också=)

6:Mörkret.Då tar man mer vara på de tillfällen som solen kommer fram.Helt underbart!!!

7:Glögg!!!Ja glögg är ju helt underbart!!!!Tror det är för att man bara dricker det vid julen.Men jag är inte så förtjust i glögg med alkohol i.Jag dricker hellre glögg som är  tillåtet för barn*haha*

8:Julklappshögen under granen!!!Mysighetsfaktor 10!!!!Hi hi nu är det ju fint att kolla på men när man var mindre kommer jag ihåg att man gick upp tidigt på morgonen och smög till granen så inte ens föräldrar örde och skakade,klämde på julklapparna.Försökte titta in genom pappret=)
Nu är det mest fint...hehe..

9:Första snön!!!!Helt underbart!!!Älskar snön!!!

10:Alla julsaker!!!!Gran med tillhörande krimskrams i,äpplen med nejlikor i(love),ja allt med vintern och julen kommer på 10:e plats!!!


Hatar:
1:Alla olyckor(bilar mm)

2:
Nyårsafton!!!Samma Abba låt och samma tråkiga saker.Den enda skiten går ut på är supa och skrika gott nytt år så högt man kan!!!!Jävligt onödigt!!!!

3:Alla barn som ska säjla saker med sina jultidningar!!!Jag som dessuton inte kan säga nej.Ha ha.För ett tag sedan köpte jag en teckning som några grabbar hade gjort för 20 kr!!!Ha ha på en bil=)Ja man måste ju vara snäll någon gång=)

4:Jul stressen/folket.När man ska handla julmat,klappar.Affärerna är proppfulla och alla puttar på alla och det är 50 meters kö till kassorna.Det är mysigt att välja mat och klappar men inte att betala det.Stå i kö 2,5 timmar är inte så kul:S

5:Skicka julkort.Vilket jag inte gör allt för ofta=) Me ska skicka 3 st iår tror jag.To the family!!!!!

6:Slask!!!Ja det borde igentligen vara på plats 1!!!!Men glömde det..Men det HATAR jag verkligen!!!!

7:Halka!!!!Ja detta året ska jag inte trilla i nyktert tillstånd=)

8:Torka av Divas tassar efter man har varit ute.Så inte hela lägenheten blir grå..haha.

9:Nu kommer jag faktiskt inte på något mera.Så nu får det räcka=)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0