Jobb=pengar=shopping=)

Visst jag tycker det är kul att jobba men inte när det är en del timmar som det inte finns något att göra.Lösa korsord mm kan bli ganska långtråkigt.Jobbar ju på ett seniorboende.Där får man inte umgås med de gamla nä man ka bara göra det som ska göras.Varje person har en viss tid uträknad varje dag som den behöver hjälp.Exempel en tant behöver 1,5 timmars jälp varje dag.Och beroende på hur mycket timar det är sammanlagt hos alla gamla på boendet så beräknas hur mycket personal som behövs varje dag mm.Hmmm vet inte riktigt om ni fattar:S
-hehe-

Ja ja men nu är det inte så mycket att göra på mitt lilla arbete.Vi får ju som sagt inte typ fika med de gamla inte ens om de bjuder eller gå ut och gå med dom.Bara de som har beviljad promenad.Det är meningen att detta boende ska vara som en vanlig lägenhet för de gamla.Bara att vi är nära till hands för dom om dom behöver våran hjälp.
tjattjattjat!!!

Inte så kul att läsa om kanske för er..hehe..

Nä nu ska jag skriva någt roligare då...

He he min arbetskamrat a idag att fär några år edan på vintern så hade han köpt en snöslunga.Och å tyckte han att den sög upp snön lite långsamt.Så såg han att det va typ växel 1 till 3 på andtaget.Och så tänkte han att om jag sätter på 3:an så suger den nog upp mera snö.He he..Men när han växlade till 3:an så gick den ju ganska mycket snabbare.Vilket han inte va beredd på=)
Så han flög bakom snöslungan på tåna i marken ut över gräsmattan och runt runt runt tills han hann stanna den..Ha ha...
Tänk om hans grannar hade sett det..Vilken syn!!!Ha ha...

Jaha idag har det inte hänt så myket mera.Jobbat och druckit massa kaffe och ätit någon konstig potatisbulle fast med grönsaker i istället.Men den slank ner..
Nu dricker jag cola med is...Svingott.Kommeer typ i läsk perioder.Nu är det nog en såan period=)

Jaha imonska jag till torget och köpa en dress till en tant.Sen ska jag ringa lite samtal.Elin måste jag ringa=)

OJOJOJ fasiken va jag kriver ikväll då.

Jo jag vill ha ett tips:
Min lillebror fyller år på tisdag.Han fyller 8.Jag vet verkligen inte vad jag ska köpa!!!Inget av plast iallafall.För det tar han sönder direkt.Hmm kanske ett spel till playstationet eller x-box-et eller datorn.Jo det får det nog bli.Nä nu ska jag sova.Måste fixa en laddare till min mobil också.Dm nya laddarna till nokia är ju as tunna.Den delen man sticker in i mobilen menar jag.Har nog köpt 4 eller 5 nya laddare för att dom har vikt sej och sedan gått av.men mne sådant händer...Nä nu ska jag dra.Duscha+sova..

Nati Natti allihopa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0